PROJEKTY
Szkoła Podstawowa w Strzelcach Górnych szczyci się tym, że swoją działalność opiera na wielokierunkowości. Nasza Szkoła, to nie tylko nauka, ale również szeroko zakrojona współpraca z różnymi instytucjami, fundacjami oraz ze środowiskiem lokalnym. Pracujemy metodą projektów, czyli działania trwają dłuższy czas , włączając w nie Uczniów, Rodziców i Środowisko lokalne.
PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
Rekiny biznesu

W naszej szkole realizowany jest projekt „Rekiny biznesu” realizowany przez Stowarzyszenie „Jestem Aktywna” dofinansowany przez Powiat Bydgoski w ramach działalności wspomagającej rozwój gospodarczy w tym rozwój przedsiębiorczości. Ze względu na obostrzenia sanitarne zajęcia prowadzone są zdalnie. Dzieci poznają zagadnienia związane z procesem zarządzania firmą poczynając od jej założenia. Uczą się pracy w zespole i zarządzania nim, podziału obowiązków, zarządzania projektem. Zapoznają się z oprogramowaniem wspomagającym zarządzanie.
Warsztaty te rozwijają w dzieciach kreatywność, uczą podstaw przedsiębiorczości, zarządzania projektami, radzenia sobie z problemami i rozwijają umiejętności interpersonalne.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

W tym roku nasza szkoła uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa i w związku z tym realizujemy zobowiązania wynikające z uczestnictwa w programie. Otrzymaliśmy dotację w wysokości 4000 zł na zakup książek .Księgozbiór został wzbogacony o ciekawe pozycje czytelnicze dla dzieci klas 1-3 oraz dla starszych uczniów. W celu realizowania założeń programu powstanie nowe miejsce na bibliotekę, powzięte zostały już działania promujące czytelnictwo w naszej szkole: Dotychczas Klasa I wzięła udział w Konkursie Czytelniczym. Uczniowie klasy III uczestniczą w Kółku “Świat Literatury Dziecięcej” prowadzonym za pośrednictwem Teamsa .
Głosowanie na naszą świetlicę

https://www.siegrasiema.com/swietlice/232.
Każdy głos z paragonem za zakup gry Hasbro w Biedronce to dodatkowe 100 punktów!
Zwieńczenie akcji ” Dam Ci tlen, CO2 zjem”

Uczniowie włączyli się w akcję Bydgoskiego Alarmu Smogowego – „Dam ci tlen, smog CO2 zjem” (https://www.facebook.com/bydgoskialarm). Mimo że szkoła mieści się w przepięknym parku, to na jej terenie zostały posadzone nowe drzewa i krzewy. Do akcji włączyli się wszyscy chętni uczniowie, od przedszkolaków po ósmoklasistów, nauczyciele, pan woźny oraz rodzice. Dzięki zaangażowaniu tylu wolontariuszy, nowe sadzonki szybko zostały posadzone. Dziękujemy za rośliny, dostawę oraz zorganizowanie tak pięknej proekologicznej akcji.
Projekt Edukacyjny dla klasy 1 w ramach “Uniwersytetu Dzieci”

W tym roku szkolnym realizujemy projekt “Inspiracja do nauki: Ciekawi świata“. Projekt prowadzony jest w oparciu o 8 ciekawie opracowanych scenariuszy z zakresu: przyrody, techniki, kompetencji społecznych, Wszystkie zajęcia są opracowane przez fachowców w danej dziedzinie. Na lekcjach przeprowadzamy doświadczenia, eksperymenty i słuchamy wykładów z danej dziedziny.
Akcja “Wielkie serce“

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Strzelcach Górnych przystąpili do akcji charytatywnej zorganizowanej przez Ochotniczą Straż Pożarną w Dobrczu. Akcja ma na celu wspieranie dzieci z niepełnosprawnościami z Gminy Dobrcz. Podczas pandemii utrudnione jest organizowanie imprez charytatywnych więc strażacy z Dobrcza postanowili znaleźć inny sposób na pomaganie. Wielkie serce – skarbonka na plastikowe nakrętki stanęło na terenie Naszej Szkoły. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży nakrętek zostaną przekazane na rehabilitację dzieci niepełnosprawnych.
ARCHIWUM – PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
Akcja wiosenna “Dam Ci tlen, a smog i CO2 – zjem”
Już od kilku tygodni szkoła uczestniczy w przygotowaniach do wiosennej akcji “Dam Ci tlen, a smog i CO2 zjem”. Organizatorem projektu jest Bydgoski Alarm Smogowy. Głównym celem przedsięwzięcia jest poprawa jakości powietrza oraz podniesienie świadomości na temat kluczowej roli drzew i innych roślin w procesie oczyszczania powietrza i ochronie klimatu przed globalnym ociepleniem. Poza tym mamy na celu jeszcze bardziej zintegrować naszą szkolną społeczność. 28 marca będziemy wspólnie sadzić drzewa i krzewy, a 9 maja pozostałe rośliny.
Projekt Edukacyjny dla klas 1 – 3 “Uniwersytet Dzieci”
Od trzech lat Szkoła uczestniczy w Projekcie Edukacyjnym, którego przedstawicielami są m.in Uniwersytet Przyrodniczy, Medyczny, Ekonomiczny, Akademia Teatralna, Tauron i inne organizacje, udzielające wsparcia w przygotowywaniu scenariuszy opartych o wiedzę z różnych dziedzin. Tematyka projektów dla dzieci w klasach 1-3 jest bardzo różnorodna. Nauczyciel może zapisać się do projektów z techniki, przyrody, ochrony środowiska, muzyki, przedsiębiorczości, matematyki, programowania, emocji oraz stworzyć autorski cykl zajęć w oparciu o scenariusze zajęć dostępne na stronie programu Uniwersytet Dzieci w Klasie. Pierwszym projektem był Projekt autorski “Inspiruję do Nauki”(2017/2018), W roku szkolnym 2018/2019, projekt “Przyroda z Klasą” . W obecnym roku 2019/2020 realizowany jest Projekt “Mali Inżynierowie“.
“Damy w Pałacu”
To projekt, skupiający Panie na wspólnych spotkaniach, podczas których powstają rękodzieła. Spotkania mają charakter cykliczny, prace są własnoręcznie wykonywane, pod kierunkiem jednej z Pań. Celem projektu jest integracja rodziców z pracownikami szkoły
Projekt Edukacyjny “Młodzi listy piszą”
Uczniowie klasy VI biorą udział w projekcie edukacyjnym pt. Młodzi listy piszą. Uczniowie nawiązali kontakt z rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej w Pieńsku. Dzieci mają okazję regularnie korespondować ze sobą. Uczą się poprawności językowej i ortograficznej, a ponadto nawiązują nowe znajomości. Ćwiczą umiejętność opowiadania o sobie, swoich pasjach i zainteresowaniach. Przy redagowaniu i odczytywaniu listów, towarzyszy mnóstwo emocji i pozytywnej energii. Jest to nauka i zabawa w jednym. Praca z języka polskiego koreluje z plastyką. Każdy uczeń proszony jest o własnoręczne ozdobienie koperty, w którą wkładany jest Jego list. Dzieci zawsze dodają coś od siebie np. dołączają swoje zdjęcie, dodatkową pracę plastyczną, kartki z życzeniami. Projekt ma na celu kultywowanie tradycji epistolograficznej czy kształcenia umiejętności redagowania tekstu. Przyczynia się do utrwalania zasad ortograficznych i gramatycznych oraz pobudza kreatywne myślenie.
Kampania “19 dni przeciwko przemocy”
W ramach kampanii przygotowaliśmy w swoim środowisku lokalnym wydarzenia, których celem było kształtowanie świadomych postaw wobec przemocy. Przygotowaliśmy działania edukacyjne i profilaktyczne, którym motywem przewodnim było budowanie prawidłowych postaw wobec przemocy, Przeprowadziliśmy: spotkanie z przedstawicielem zarządzania kryzysowego, klasy wykonały plakaty na których dzieci umieszczały wartościowe hasła: “Każde dziecko ma swoje prawa“, “Stop przemocy w szkołach“, “Mamo, Tato kochaj mnie“, “Stop przemocy wobec kobiet”, “Bądź aktywny nie agresywny” “Stop przemocy w dzień i w nocy“, ” Nie używaj siły, bądź dla ludzi miły“. W ramach tej kampanii odbyło się też wiele akcji: starsi uczniowie organizowali zabawy dla młodszych kolegów. Członkowie szkolnego wolontariatu zapewniali uczniom atrakcyjne i bezpieczne sposoby spędzania czasu. Wzięcie udziału w ogólnopolskiej akcji, przyniosło owoce: jesteśmy dla siebie milsi, rozwijamy w sobie dobre cechy, reagujemy na wszelkie oznaki agresji, bez agresji w myśl hasła: “Szanuj, Pomagaj, Rozmawiaj” .
Projekt Edukacyjny “Chronimy Ziemię – Odnawialne Źródła Energii”
Projekt rozpoczęty w roku 2018/2019. Celem projektu jest poznanie odnawialnych źródeł energii – elektrowni wiatrowej i wodnej. Dzięki uprzejmości jednego z rodziców, uczniowie klas 2 i 3, mieli okazję poznać specyfikę pracy na farmie witrowej, , obejrzeli film i wysłuchali wykładu na temat odnawialnych źródeł energii, poznali ekwipunek pracownika. Następnym krokiem w poznawaniu zagadnienia była wycieczka do Samociążka – do Elektrowni Wodnej, gdzie poszerzyli wiedzę o następny rodzaj pozyskiwania energii – wodę. Projekt zakończył się Konkursem Wiedzy o Odnawialnych Źródłach Energii.
Innowacja Pedagogiczna – “Przygoda z kodowaniem”
Innowacja obejmuje okres dwóch lat i rozpoczęta w klasie 2 i kontynuowana w klasie 3. Innowacja „Przygoda z kodowaniem”, jest z założenia przygodą, którą dzieci będą przeżywały. Zajęcia dostarczają dzieciom satysfakcji tworzenia własnych programów komputerowych, których działanie zależy od własnej pomysłowości, wytrwałości i wizji. Na zajęciach uczniowie poszerzają myślowe horyzonty przy wykorzystaniu urządzeń technologicznych.
Akcja “Się gra, się ma”
Podobnie jak w ubiegłym roku staraliśmy się o wyposażenie Świetlicy Szkolnej. Dzięki głosom naszych dobroczyńców uzyskaliśmy w roku ubiegłym gry i zabawki do świetlicy. Oczekiwaliśmy takiego wsparcia również w tym roku, niestety nie udało się, zabrakło paru głosów. Ale my się nie poddajemy, jeszcze mamy nadzieję.